domingo, 23 de noviembre de 2014

(A GUARDA) ¡ Qué sorpresa ! por Joaquín Saúl, libro Festas do Monte, 1957

¡QUÉ SORPRESA!

                                                                                                                  Escrito no galego que falamos
                                                                                                                                 Elí d-onde eu sun...

-¡Qué sorpresa, meu amigo!
¿Cando chegaste?
                       -No outronte.
-¿Virás pr-as Festas do Monte?
-Pra elas veño...
                       -pois te digo

Que muitos equí contaban
Con que xa non mais volveses
Por teus anos e os reveses
De salú...
                       -No certo estaban;
Pero tanto se falou
Por alá, d’as nosas Festas
Do Monte que-dixen-éstas
Non-as perdo... ¡Y equí estou!
-¿Chegaste no “Iberia”?
                       -Non...
-Enton... ¿Viñeste embarcado?
-¡Claro, home! De vir a nado
Non chegara pr-a función.

-¿Traes coche?
                       -Non-o teño.
-Pois t-o van a creticar
E vas a ter qu-o mercar
Anque sea d’os de empeño:
Qu-este tempo xa non é
Como aqueles d-hai trinta anos
En que hasta os americanos
Subían o Monte a pé.

E tes que saber tamén
Qu-equí son suposicions
De que trai muitos millons
Canto americano ven.

-¿Enton eu...?
                       -Como os demais
Tes que aparentar...
                       -Non podo,
E conto andar a meu modo
Como en tempo d-os meus pais
Sin pensar en competir.

C-os que ten muito diñeiro:
Qu-eu sun non mais un forasteiro
Que veño a me divertir.

Pr’a enseguida me volver
A por alá, d’onde vin...
¡Que aguardando están por min
Fillos, netos e muller!

                        Puerto Rico, 1957

                                                                                              Joaquín Saúl

Publicado no libro das Festas do Monte de 1957

No hay comentarios:

Publicar un comentario